20 Aralık 2013 Cuma

Türkiye’de Siyasi Denge Nasıl Sağlanır?-8

Türkiye’de Siyasi Denge Nasıl Sağlanır?-8
Ahmet YALVAÇ/ANAYURT 19 Mart 2013 Salı

Sayın Başbakan bu son gelişmelerden önce de, Türk Milliyetçiliğini de, ayaklarımın altına alıyorum demişti..Böyle bir yaklaşıma Halkımız büyük bir tepki göstermişti. Henüz bu sözün kızgınlığı geçmeden, bu sefer de, İmralı Adası’nda terörist başı Abdullah Öcalan ile yapılan malum pazarlıkların detayları ortaya çıktı. BDP li Milletvekilleri Kandil’de PKK’nın 2 Numarası Murat Kara Yılan’la buluştu. En son gelişme de, PKK’nın 2 yıldır Kandil’de esir tuttuğu asker ve sivil tutsaklar serbest bırakıldı.

Ard arda yaşanan bu gelişmelerden Halkımızın nezdinde puan kaybettiğinin Sayın Başbakan da farkında.Böyle zor durumlarda Sayın Başbakan’ın sürekli anketler yaptırdığı bilinen bir husus.Ama vatandaşlarımızın rahatsızlıklarını ve önerilerini doğrudan Milletvekillerine faks çekerek, ya da mail göndererek ortaya koymaları, firmaların anket yapmalarından daha etkili, daha kestirme bir yoldur.Ben böyle bir metot ta, vatandaşlarımızın ne yazabilecekleri hususunda bir şeyler söylemek istiyorum
 Yaşanan gelişmeleri üst üste koyduğunuz zaman, her şeyin bir plan dahilinde yürütüldüğü anlaşılıyor.
Son halkanın ise, bir Anayasa değişikliği ile, bölünmeye zemin hazırlanmak olduğu , görülmeye anlaşılmaya başlandı Ben şahsen bu konularda çok yazdım Şimdi vatandaşlarımızın Milletvekillerine faks çekmeleri, ya da mail göndermeleri konusuna geliyorum
AKP Hükümeti ve özellikle de Sayın Başbakan, Halkımızın rahatsızlığına, hassas olduğu konulara, tepkisine kulak kapatmak istiyorsa, ya da bu gibi hususları hafife alıyorsa, almak istiyorsa, bu kendilerinin bileceği bir iş. Ama bu gibi hususların mutlaka siyasal bir sonucu olacağı kanaatindeyim
Sayın Cumhurbaşkanı ve Sayın Başbakan da dahil, tüm Milletvekilleri Türkiye Cumhuriyeti’nin birlik ve beraberliğini, koruyup kollamak, bu konuda gereğini yapmakla yükümlüdürler. Ayrıca bu gibi konularda Anayasaya bağlılık konusunda, namus ve şerefleri üzerine yemin etmişlerdir .Dolayısı ile, bu işin muhatapları görevini yapmıyorsa, iş Millete düşüyor demektir.             
Sorunun çözümü büyük ölçüde  AKP Milletvekillerinin tutum ve davranışlarına bağlı. AKP li Sayın Milletvekilleri, Sayın Başbakan’ın düşüncelerine tamamen katılmasalar bile, Milletvekili seçilebilmek, bir Bakan olup hizmet verebilmek adına, AKP saflarında yer almış olabilirler. Bu hususu fazla yadırgamıyorum. Örneğin bu gün AKP’nin içinde 57 Milletvekilinin Merkez Sağ kökenli olduğu biliniyor. 
¥ DEVAMI VAR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder