23 Aralık 2013 Pazartesi

Türkiye’de Siyasi Denge Nasıl Sağlanır?- 13

Türkiye’de Siyasi Denge Nasıl Sağlanır?- 13
Ahmet YALVAÇ       20 Şubat 2013 Çarşamba

Sonuç ta merak edip araştırdım; binlerce seçmenin bulunduğu Şafak Mahallesi’nde her sandıkta bu ve buna benzer sebeplerden dolayı, 50-60 kişi maalesef oy kullanamamış. Şimdi seçimi hangi partinin adayının kazandığına geliyorum:

Gölbaşı genelinde favori adayın Demokrat Parti’den Sayın Namık Kemal Doğan olduğu anlaşılıyordu ama, seçimi kazanan,AKP’nin adayı Sayın Nasır Haşlak oldu. Halbuki onun ismi hiç geçmiyordu.
Buradan şöyle bir yargıya varabiliriz. Ankara Türkiye’nin Başkenti. Gölbaşı ise,  Başkentin bir ilçesi. Eğer Başkentin sadece bir ilçesinde mevcut durum bu ise, Anadolu’nun gözden ırak bölgelerinde, kim bilir ne dolaplar çevriliyor.
Şunu söylemek istiyorum Böylesine alavere, dalavere ortamında yapılan seçimlere ve alınan sonuçlara aklı başında hangi insan inanır, güvenir?
Şimdi tekrar başa dönüyorum, o zaman Gölbaşı’nda benim oturduğum mahallede, seçmen kartı konusu ile, vatandaşın oy kullanmasının nasıl engellendiğine biraz açıklık getirmek istiyorum.
Ben 2004 te henüz, gazetede Köşe Yazıları yazmıyordum. Ama o zaman da Mühendislik Camiasında, Enerji Bakanlığı Camiasında, bilgisi tecrübesi ve dik duruşu ile hep tanınan bir insandım. Daha doğrusu çocukluğumdan beri hep bilinen, tanınan bir insandım. Bu yönüm ile, aslında benim kime oy verebileceğimi tahmin etmek, öyle zor bir şey değil.8-10 Bin kişinin ikamet ettiği TEK lojmanlarında oturan personel için de bir şeyler söylemek istiyorum
Burada oturanlar genelde idareciler ile, mühendis, teknisyen seviyesinde insanlar. Bir kısmı da kıdemli memur pozisyonundalar Bu itibarla burada oturanları, gelel de yüksek eğitimli, kültür seviyesi yüksek insanlar olarak düşünebilirsiniz.Böyle bir tablo içerisinde, burada oturan insanların en azından önemli bir kısmının düşünce yapısını bilmek, kime oy vereceğini tahmin etmek te çok zor değil. Yazının baş taraflarında vurguladığım üzere işte bu nokta da, kişi istihbaratları yapılıyor ve sonuçta AKP ‘ye oy vermeyeceği tahmin edilen insanların seçmen kartları, karışıklığa getiriliyor ve bu şekilde, oy kullanmaları da, engellenmiş oluyor.
      ¥ DEVAMI VAR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder