20 Aralık 2013 Cuma

Türkiye’de Siyasi Denge Nasıl Sağlanır?-1

Türkiye’de Siyasi 
Denge Nasıl Sağlanır?-1
Ahmet YALVAÇ ANAYURT   08 Mart 2013 Cuma


TÜRK MİLLİYETÇİLİĞİNİ
AYAĞIMIN ALTINA ALIYORUM
DEMENİN ANLAMI NEDİR?...
Başbakan Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın milliyetçilik ile ilgili olarak sarf ettiği son sözün tamamı şöyle :Biz tüm milliyetçiği ayaklar altına almış bir iktidarız;Türk Milliyetçiliği’ni de ayağımın altına alıyorum, Kürt Milliyetçiliğini de ayağımın altına alıyorum, Arap Milliyetçiliğini de, ayağımın altına alıyorum.....
Sayın Başbakan biz bütün milliyetçiliği ayaklarımızın altına almış bir iktidarız dedi ama, burada aslında hedef alınan;Türk Milliyetçiliğidir.Bunu ayrıca açacağım ve Türk Milliyetçiliğini ayağımın altına alıyorum sözünün ne anlama geldiğini de, ortaya koymaya çalışacağım.Ama öncelikle milliyetin, milliyetçiliğin ne anlama geldiğini kısaca özetlemek istiyorum
Eğer etnik bir anlamda düşünürsek; Türk, Kürt, Arap, Laz, Çerkez, Boşnak, Arnavut..vs bir etnik kökendir, bir milliyettir, aidiyettir.Hiç kimse Türk, Kürt, laz, Çerkez, Boşnak, Arnavut…olduğu için aşağılanamaz. Mensubu olduğu etnik kökenin hak ve menfaatlerini savunduğu, onu yüceltmeye çalıştığından dolayı da, aşağılanamaz,şu milliyeti ayağımın altına alıyorum denemez.Bu yönü ile düşündüğümüzde, Sayın Başbakan, telafisi mümkün olmayan bir hata yapmıştır, bir suç işlemiştir.Ve bu son durumu, Sayın Başbakan ateşle oynuyor diye de düşünebiliriz.

Ama burada söz konusu olan Türk Milliyetçiliği; etnik olarak kastedilen Türk Milliyetçiliğinden farklı bir şeydir ve bu itibarla, üzerinde biraz durmak istiyorum
Üzerinde yaşadığımız bu toprakların adı; Türkiye’dir.Vatandaşlık bağı ile, Türkiye Cumhuriyet’ne bağlı herkes Türk’tür. Bu itibarla Türkiye’de yaşayan tüm vatandaşlarımız; Türk, Kürt, Çerkez, Laz, Arnavut, Boşnak; Türk tür.

Türk Milliyetçiliği ise, tüm vatandaşlarımızın, Türkiye’nin hak ve menfaatlerini korumaya çalışması, topraklarımıza sahip çıkması, üniter yapımızın ve Türkiye Cumhuriyeti’nin bölünüp, parçalanmasına karşı durması, bu konuda Hükümetle ayrı saflarda olmaması,asla yadırganacak hususlar da değildir.
 ¥ DEVAMI VAR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder